STEAM Pi je projekat koji spaja oblasti nauke, tehnologije, inženjeringa, umjetnosti i matematike (STEAM), uz poseban fokus na simboličnu važnost broja Pi (π), matematičke konstante koja igra ključnu ulogu u mnogim naučnim i tehničkim disciplinama. Ovaj projekat koristi broj Pi kao pokretačku temu kroz različite aktivnosti, istraživanja i eksperimente, kako bi učenici stekli bolje razumijevanje kako matematika i nauka funkcionišu u stvarnom svijetu.
Učenici će kroz različite zadatke i izazove istraživati ulogu broja Pi u različitim disciplinama – od geometrije i fizike, do programiranja i robotike. Ujedno, broj Pi će biti integrisan u umjetničke aktivnosti, kao što je kreiranje umjetničkih radova zasnovanih na simetriji i oblicima koje Pi omogućava, čime se povezuje matematika i kreativnost.
Aktivnost1 : “Pi-dnevnik prirode”
U okviru ove aktivnosti, par učenika 9. razreda su, u pratnji nastavnice Mirele Avdibegović, išli u Zemaljski muzej, gdje su u botaničkoj bašti našli objekat kružnog oblika - fontanu, a zatim su mjerili obim. Zbog nedostatka "sredstava za rad", a u cilju mjerenja obima, došli smo na ideju imjeriti ga na način na koji su to radili Egipćani - uz pomoć dužine podlaktice. Jedna je učenica nanosila dužinu, a druga je vodila računa da tačno nadoveže. Dobili smo približno 39 dužina oko fontane pa smo to pomnožili sa dužinom njene podlaktice - 47cm, a zatim dobiveni rezultat u cm podijelili sa 100 da dobijemo vrijednost u metrima. Prečnik smo izračunali uz pomoć aplikacije na mobitelu - dovoljno je stati s jedne strane fontane i aplikacija će na slici ponuditi dužinu rastojanja od mjesta gdje se nalazimo do naspramne ivice. Dobili smo dužinu od približno 5,8 m. Dakle obim 39x47 cm = 1833 cm, odnosno 18,33 m. Ovo podijelimo sa prečnikom 5,8 i dobijemo vrijednost broja Pi 3,16 - s obzirom da su sve vrijednosti približne, radovali smo se dobijenom.
Projekat će promovisati važnost i značaj matematike u svakodnevnom životu. Uz pomoć različitih aktivnosti učenici će isprobati rješavanje svakodnevnih problema uz pomoć matematike. Fokus će biti na razvoju životnih vještina koje imaju u osnovi i matematiku, poput: kuhanje, zdrava ishrana, budžet za putovanja, pakovanje kofera, pametna kupovina, organizacija zabave, planiranje prostora,... Projekat će raditi učenici više osnovne i srednje škole (od 13 do 19 godina), te ćemo aktivnosti uskladiti sa uzrastom učenika. Planirane aktivnosti će se raditi u školskim, ali i u međunarodnim timovima uz optimalno korištenje adekvatnih web alata.
Aktivnost1: Matematika i okolina - prostorni odnosi
U sklopu ove aktivnosti, učenici IX razreda su, u pratnji nastavnice Mirele Avdibegović, posjetili Zemaljski muzej te su, krenuvši od Botaničke bašte uočavali prostorne odnose - odnose tačke, prave i ravni u prostoru. Neki od primjera bile staze koje se križaju kao primjer pravih koje se sijeku, dva drveta u botaničkoj bašti su stajala paralelno jedan naspram drugog, a sijeku zemlju (ravan), ili stubovi u unutrašnjosti muzeja, rukohvat na zidu je predstavljao pravu koja leži u ravni, kamenčići na podu ili kvadratići na mozaicima su predstavljali tačke na ravni... Učenici su također dobili zadatak kreirati prezentacije u Canva-i gdje su uočili prostorne odnose u svojoj okolini.