eTwinning projekti
2020-2021

Interaktivna matematička teka

Projekat „Interaktivna matematička teka/Interactive mathematics notebooks 2“, čiji su autori nastavnica naše škole Mirela Avdibegović i profesorica Lejla Hujdur iz Srednje ekonomske škole, predstavlja inovativan pristup izučavanju matematike. Učenici će kreiranjem svojih intraktivnih sveski naučiti povezivati naučeno sa primjerima u svakodnevnom životu na kreativan način. Ovaj projekat podrazumijeva najbolju pedagošku praksu u radu s djecom, a to je: učenje kroz zabavu, kreativan rad, radoznalost.

U sklopu projekta kreirali smo interaktivne materijale - pogledajte knjigu sa učeničkim video objašnjenjima određivanje vrijednosti brojnih izraza, rješavanje jednačina, nejednačina te rješavanje "matematičkih misterija" - primjena linearnih jednačina gdje su učenici prvo dobili zadatak da kreiraju strip o matematičkom problemu u web alatu Pixton a zatim od kreiranih scena naprave svoja videa:

CAD - MATH

Međunarodni eTwinning projekat CAD-Math, čiji su osnivači Eda Ekşioğlu, Erdemli Borsa İstanbul Fen Lisesi, Turska i nastavnica naše škole Mirela Avdibegović, uključuje vizualne elemente i dizajn matematičkih dimenzija računarskih crteža i grafika. Riječ je o bogatom vizualnom projektu gdje se naši projektni partneri mogu ugodno izraziti i komunicirati u demokratskom okruženju za učenje gdje mogu istražiti dubine CAD-MATH svijeta pomoću matičnih studija. Riječ je o projektu u kojem učenici mogu uspostaviti veze između različitih prikaza matematičkih pojmova, procesa i situacija (numeričkih, simboličkih, geometrijskih/ grafičkih, itd.), prateći materijale kao što su Autodesk 123, Geogebra, robocompass itd., te razviti pozitivne pristupe kao što su saradnja i solidarnost.

Projktni partneri na mapi:

Mathematics Film Festival 2021

U projektu "Matematički filmski festival 2021" (MaFiF2021), čije su autorice Lejla Hujdur, profesorica matematike iz Srednje ekonomske škole te Edisa Zilić, profesorica matematike iz Richmond Education Secondary School u Sarajevu, učenici će pročitati knjigu "Čovjek koji je brojao", Malba Tahan i odabrati priču koja im se najviše svidjela. Na osnovu odabrane priče, učenici će napisati scenarij i snimiti film.

Projekt će povezati matematiku, književnost i umjetnost. Učenici će naučiti i usavršiti svoja znanja i vještine korištenja modernih web alata za stvaranje filma, izradu e-knjige itd. U slučaju da se nastava izvodi putem interneta, učenici će raditi animirani, umjesto pravog filma. Projekt će biti okrunjen filmskim festivalom.

Na 1. filmskom festivalu održanom u Richmond Education Secondary School u Sarajevu, učenik IX-3 razreda naše škole, Osman Panjeta, je osvojio drugo mjesto svojim videom. Za kreiranje stripa i videa na osnovu stripa, koristio je web alate Pixton i Adobe Spark. Ispod možete vidjeti njegov rad, a rad druga naša dva učenika: Ajna Mujaković i Benjamin Čaušević možete pogledati na web stranici projekta:

https://sites.google.com/view/etwinningproject-mafif2021/project-partners/ju-o%C5%A1-pofali%C4%87i-sarajevo-bosnia-and-herzegovina/school-team-pofali%C4%87i?authuser=0

Matematički vremeplov

Projekat „Matematički vremeplov“, čiji su osnivači nastavnica naše škole Mirela Avdibegović te nastavnica OŠ "Osman Nakaš", Sarajevo - Nada Sokolović, će pomoći učenicima da na kreativan način izuče brojne sisteme i porijeklo brojeva kroz historiju. Učenici će kreirati svoje dnevnike istraživanja, u nekim od web alata, proširiti svoje znanje o brojnim sistemima povezati i primijeniti znanja iz matematike, informatike, historije, geografije.

Famous female mathematicians 4

U ovom projektu, čiji su autori Nada Sokolović, JU OŠ "Osman Nakaš" i Marija Panova, OOU"Nikola Vapcarov", Strumica , Sjeverna Makedonija, saradnici će proširiti svoje znanje o poznatim matematičarkama, njihovom položaju u društvu, u odnosu na njihove savremenike matematičare, napraviti novogodišnji matematički stolni kalendar, upoznati učenike sa nekim od web 2.0. alata.

Učenici su pomogli u pravljenju novogodišnjeg kalendara crtajući poznate matematičare/matematičarke čiji su se likovni radovi našli na stranicama istog. Na časovima informatike kreirali su knjige u BookCreator-u i Story Jumper-u.


World Savings Day 2020

Kroz realizaciju ovog projekta, čiji su osnivači Lejla Hujdur, Srednja ekonomska škola i Anita Kola Brundić, Srednja škola Ban Josip Jelačić, Zaprešić, Hrvatska, učenike ćemo podučavati finansijskoj pismenosti kao jednoj od ključnih vještina 21. stoljeća.

Zbog izuzetne povezanosti finansijske pismenosti sa modelima koje imamo u ranom djetinjstvu, smatra da je finansijska pismenost dio emocionalne inteligencije ličnosti.

International Women in Science Day II

Promoviranje STEM-a među mladim djevojkama danas je izuzetno važno kako bi se otkrilo koje im mogućnosti nudi i potaknulo ih da se ohrabre u pravcu nauke. Izuzetno je važno biti uzor u ranoj dobi djeci i mladima, jer je ovaj period presudan za otkrivanje svih mogućnosti i prilika koje im se nude i uklanjanje trenutnih predrasuda o nauci kao muškoj disciplini. Važno je potaknuti ih na ravnopravnost spolova i međusobnu suradnju i gurnuti ih u čarobni svijet nauke.

Projekat su pokrenule kolegice iz Hrvatske: Maja Mačinko, Osnovna škola Ivana Cankara, Zagreb i Dalia Kager, Osnovna škola Eugena Kvaternika, Velika Gorica. Učenici će istražiti poznate naučnice u svojoj državi i napraviti adekvatne prezentacije a naučeno će razmijeniti sa svojim drugarima.


Domovino, pamti stope

Kroz realizaciju ovog projekta, čiji su autori Lejla Hujdur, Srednja ekonomska škola i Amela Isanović, Språkcentrum, Göteborg, Švedska, ćemo obilježiti Dan državnosti Bosne i Hercegovine. Učenici će pročitati knjigu “Pamti stope”a zatim će se podijeliti u mješovite timove, odabrati po jednu historijsku ličnost iz te knjige, o njoj dodatno istražiti i kreirati video ili prezentaciju o njoj. Svaka od partnerskih škola će organizovati aktivnosti obilježavanja u svojoj školi, a zajednički ćemo organizovati zoom videopoziv kojim ćemo obilježiti sam 25. novembar. Tom prilikom će svaka od grupa prezentirati svoj rad.

Matematika u korelaciji i ljubavi sa....

Projekat je osmišljen kao most između drugih predmeta i matematike. Autorice projekta su Gordana iz Srbije i nastavnica naše škole Mirela Avdibegović. Kreirajući sadržaje koji povezuju matematiku sa drugim naukama, učenici će koristiti razne web alate, učestvovati u zajedničkom radu putem online radionica gdje će se putem video poziva upoznati i sa drugarima iz škola u regionu. Izučit ćemo i osvrnuti se na emotivne priče poznatih naučnika i njihovih partnera (npr Ajnštajna i Mileve). Učenici će svoje radove prezentirati drugarima putem Meet poziva.

Učenici su na času matematike, u okviru STEAM časa dobili istraživački zadatak:

Koje pojave u prirodi možemo opisati kao osnu simetriju? Pronađi i objasni ih. Da li pojave u potpunosti odgovaraju definiciji osne simetrije?

Simetrija je jedno od polazišta umjetnosti i dizajna - osnosimetrične i centralnosimetrične figure se javljaju pri korištenju geometrijskih formi u dizajnu materijala i predmeta. Izometrijske transformacije se koriste u računarskoj grafici kako bi prikazale kretanje tačaka u ravni koje opisuju posmatranu figure – geometrijske likove. Učenici su na ovom času povezali matematiku sa informatikom (kreirajući programe u Robocompass-u za prikaz simetrija), sa fizikom (refleksija), biologijom - istraživali su primjere osne simetrije u prirodnim pojavama, geografijom - tražili su osnosimetrične gradove u odnosu na ekvator te sa likovnom kulturom - učenici su kreirali svoje kreativne radove.

10 math challenges

U ovom projektu autora Agnieszka Samborek, Zespół Szkół Elektrycznych nr 1 w Krakowie, Poljska i Monika Poľanská, Obchodná akadémia Jarmočná 132, Stará Ľubovňa, Slovačka, želimo pokazati da matematika nije dosadna nauka puna brojeva i tajanstvenih likova, već da je matematika i šaljiva i ne susrećemo je samo u školi već i u svakodnevnom životu.

Zadaci projekta odgovarat će sadržaju matematičkog obrazovanja i nadopunjavati atrakciju. Učenici će raditi u školi u vrijeme obrazovanja, a za neke zadatke koristit ćemo i oblike obrazovanja na daljinu. Željeli bismo u projekt integrirati vještine 21. stoljeća, poput upotrebe ICT alata, kritičkog mišljenja, kreativnosti, produktivnosti, suradnje.

S-E-E (Sun-Earth-Eratosthenes) Corona Update

COVID-19 je promijenio pristup rješavanju svih problema, kao i procesu poučavanja i učenja širom svijeta. Nesigurnost u dosljednosti poučavanja van mreže doprinosi potpunom fokusiranju na mrežno okruženje i rad na projektu. Projekat su pokrenule kolege iz Srbije: Sonja Sumonja, Elektrotehnička škola "Nikola Tesla", Niš i Aleksandar Stojković, Osnovna škola "Sreten Mladenović Mika", Niš.

Studenti sa svih kontinenata sarađuju kako bi reproducirali jedan od 10 najljepših eksperimenata nauke svih vremena: Eratostenovo mjerenje opsega Zemlje. Eratostenov eksperiment je uvijek poželjniji primjer za naše učenike i za primjenu metode Upit. Aktivno uključivanje učenika će dovesti do važnih ishoda u učionici. Studenti će takođe podeliti znanje o solarnim satovima i organizovati kvizove i takmičenja u dizajnu i konstrukciji solarnih satova. Inspirirat ćemo učenike i nastavnike da naprave mini-projekte za izgradnju solarnih satova.

400 önskningar till Göteborg/400 želja za Geteborg/ 400 wishes for Gothenburg

U 2021. godini, Geteborg slavi 400 godina od osnivanja grada. Proslava ce biti velika, kreativna i puna ljubavi jer Geteborg to jeste - grad ljubavi u kojem živi više od 200 nacija i čijim školama se uči više od 80 maternjih jezika. U to ime želimo s mladima i cijele Evrope proslaviti godišnjicu, proslaviti ljubav i poslati poruke mira i ljubavi. Projekat su pokrenuli Amela Isanović, Språkcentrum, Göteborg, Švedska i Lejla Hujdur, Srednja ekonomska škola, Sarajevo.

Game theory

Projekt ima za cilj podučavanje uma i inteligencije igrama u matematici. Kroz igru ​​želimo stvoriti ugodno okruženje za učenje. Nacionalni i međunarodni događaji bit će organizirani uvođenjem mentalnih igara. Turniri će se održavati sa mješovitim timovima. Konačno, matematička vještina će se poboljšati uz razmišljanje. Autori projekta su Elvan Inan, BANDIRMA BİLİM VE SANAT MERKEZİ , Bandirma, Turska i Marina Nikolić, Prva tehnička škola, Kragujevac, Srbija