Eratostenov eksperiment poznat je više od 22 vijeka i pogodan je za primenu Inquiry metode.
Inquiry metoda se sastoji iz pet faza: Orijentacija, konceptualizacija, istraživanje, zaključak i diskusija.
Učenici će postaviti hipotezuu prve dvije faze a zatim će ih dokazati kroz izvođenje eksperimenata.
Izvođenje eksperimenata se izvodi u vreme jesenje ravnodnevnce
Velikim brojem eksperimenata, deduktivnom metodom, izačunava se obim Zemlje. Statističkom obradom podataka dolazi se do induktivnog zaključka i dobija se tačniji obim Zemlje
Timovi učenika razmenjuju podatke sa partnerima sa projekta, obrađuju ih u Excel-u, i izvode zaključke o obimu Zemlje. Na jednostavan i prirodan način uče pojmove: HIPOTEZA, EKSPERIMENT, DOKAZ HIPOTEZE i ZAKLJUČAK
Eratostenov eksperiment će biti sprovededn kao eTwinning projekat. Učenici će mjeriti meridijanski obim Zemlje (kada sunčevi zraci padaju na ekvator pod pravim uglom). Glavna mjerenja će se obaviti 21. marta 2025. godine, a do tada ćemo istraživati, učiti, upoznavati se, sarađivati i dogovarati se oko finalnih proizvoda. Da bismo sproveli ovaj eksperiment, potreban nam je sunčan dan, jedan štap dužine 1 metar, nekoliko metara užeta i ugaomer. Eksperiment možemo sprovesti u bilo kom trenutku, uz mala odstupanja u merenju, a bit će sproveden prema primjeru Eratostena, koji je izmerio je obim Zemlje sa iznenađujućom preciznošću, na osnovu slučajnog posmatranja dužine Sunčevih senki u Aleksandriji i Sijeni (danas Asuan).
U projekat su bili uključeni učenici VI i VIII razreda pod vodstvom nastavnice Mirele Avdibegović