eTwinning 2019-2020.

Evropske oznake kvalitete

Za rad u 15 projekata u školskoj 2019/20. i školskoj 2018/19. godini dobili smo Evropske oznake kvalitete. Čestitke svim učenicima i nastavnicima koji su dali svoj doprinos realizaciji istih.

Državne oznake kvalitete

Kao rezultat predanog rada na eTwinning projektima u školskoj 2019/20. godini dobili smo priznanje za 13 projekata. Pohvala svim učenicima koji su učestvovali u projektima i pokazali svoje umijeće.

Interaktivna matematička teka

Projekat „Interaktivna matematička teka“ predstavlja inovativan pristup izučavanju matematike. Autori ovog međunarodnog projekta, u kojem je učestovalo 24 nastavnika iz Bosne i Hercegovine i Srbije, su Mirela Avdibegović, nastavnica naše škole i Mirjana Kokerić, nastavnica  OŠ "Branko Radičević", Smederevo, Srbija. 

Učenici su kreiranjem svojih žurnala naučili povezivati naučeno sa primjerima u svakodnevnom životu na kreativan način. Ovaj projekat podrazumijeva najbolju pedagošku praksu u radu s djecom, a to je: učenje kroz zabavu, kreativan rad, radoznalost. Pored fizičkih teka napravli smo elektronske teke korištenjem nekih od web alata (StoryJumper, Genially, Padlet, Linoit, MadMagz). 

Iz naše škole je učestvovalo 20 učenika VII razreda te 5 učenika IX razreda. Neki od rezultata projekta:

Easy Peasy Math

Cilj ovog međunarodnog projekta, čiji su autori Damla Güder, Şehit Selim Topal Ortaokulu, Buca, Turska  i Mirela Avdibegović, nastavnica naše škole,  je približiti i sagledati matematiku iz zabavnog ugla. Izradili smo motivacijske plakate, istražili ​​matematiku u umjetnosti, kreirali i birali logo i poster projekta, igrali Tarsia Puzzle, matematičke križaljke, pravili kocke origami tehnikom, učili o porijeklu brojeva, o ženama matematičarkama, kreirali stripove o poznatim matematičarima i videa od tih stripova te napravili knjigu svojih aktivnosti:

The art of Math

U ovom međunarodnom projektu saradnici su istražili o umjetnosti i matematici stvarajući matematičke i geometrijske vizualne sadržaje dok se zabavljaju u demokratskim okruženjima za učenje u kojima se mogu ugodno izraziti. Autorice projekta su Eda Ekşioğlu, Erdemli Borsa İstanbul Fen Lisesi, Erdemli, Turska i  Marija Kuzeljević, OŠ "Vasa Stajić", Novi Sad, Srbija. U projektu je učestvovalo 17 nastavnika iz 6 zemalja. Nakon predstavljanja, podijelili smo zadatke u projektu, napravili međunarodne timove, kreirali te odabrali logo projekta i postera. Crtali smo Esherovie crteže, kreirali puzle, matematički sat, prezentaciju o fraktalima u biologiji, zajednički kalendar, kvizove znanja o matematičarima, snimali video o pravilima za vrijeme pandemije, kreirali virtuelne panoe na osnovu kojih se napravila virtuelna izložba. Iz naše škole učestvovale su: Amila Muminović, Adna Delija, Ajla Karup i Ejlem Ćirić

International Women in Science Day

Ovaj međunarodni projekat, čije su autorice Maja Mačino, OŠ "Ivan Cankar", Zagreb, Hrvatska i Dalia Kager, OŠ "Eugena Kvaternika", Velika Gorica, Hrvatska, okupila je 78 nastavnika iz 15 zemalja sa ciljem promocije Međunarodnog dana žena i djevojaka u nauci. Učenici naše škole, Imran Hodžić, Mehmedalija Đipa, Tarik Karaman, Amila Muminović, Ejlem Ćirić, Adna Delija i Harun Borozan,  su dobili zadatak istražiti ko su bile poznate bosanske žene a zatim kreirati prezentacije, e-knjige i kvizove znanja. Bili smo domaćini radionice kojoj su prisustvovali i učenici Srednje ekonomske škole. Na radionici su učenici prezentovali svoje radove a zatim se takmičili na kvizu znanja.

Famous Female Mathematicians 3

U ovom projektu čije su autorke Nada Sokolović, OŠ "Osman Nakaš", Sarajevo i Mirjana Kokerić, OŠ Branko Radičević, Smederevo, saradnici su istraživali o poznatim matematičarkama, njihovom životu, radu i položaju u društvu, napravili novogodišnji matematički kalendar, stripove, blog, magazin o poznatim ženama matematičarkama, igru: Matematički grad i upoznali se sa nekim od web 2.0. alata.

Značaj projekta je uticaj na razvijanje rodne ravnopravnosti u školama i razvijanje svesti o podjednakom uticaju matematičara i matematičarki na razvoj matematike kao nauke jer se u aktuelnom kurikulumu matematičarke značajno manje spominju. 

International day of Mathematics

UNESCO je 14.mart proglasio Međunarodnim danom matematike, 26. novembra 2019. U ovom međunarodnom projektu, čije su autorice Nada Sokolović, OŠ "Osman Nakaš", Sarajevo i Ružica Soldo, Strojarska tehnička škola Fausta Vrančića, Zagreb, Hrvatska, organizirali smo aktivnosti za učenike u našim školama. Učenici su naučili koristiti Geogebru rješavajući zadatke iz matematike, pravili i odgovarali na pitanja iz kvizova upotrebom web alata, kreirali su prezentacije, e-knjige, stripove, videa, mape uma i web stranice o poznatim matematičarima, čestitali Dan matematike saradnicima u projektu, postavljali i rješavali zadatke iz oblasti linearna funkcija, kreirali svoj logo, poster i birali najljepši logo i najljepši poster, te kreirali svoj promotivni video-projekta i zajedničku brošuru.  U projektu je učestvovalo 5 učenika IX razreda: Amila Muminović, Ejlem Ćirić, Tarik Karaman, Hamza Karčić, Esma Maglić sa nastavnicom Mirelom Avdibegović.

Netiquette

U ovom projektu, učenici će naučiti pravila lijepog ponašanja na Internetu, naučiti prepoznati loš komentar, jezik mržnje na Internetu, razliku između vijesti, reklame, PR teksta i propagande, razvijati vještine medijske pismenosti, upoznati neke od web alata. Autorice projekta su Nada Sokolović, OŠ "Osman Nakaš", Sarajevo i Gordana Ereiz, OŠ "Stjepana Radića", Čaglin. Na temu Internet sigurnosti naši  učenici su kreirali i na zajedničkim radionicama prezentovali prezentacije i kviz koji su odigrali svi učesnici radionica:

Digitalna vremenska kapsula Covid-19 , otvoriti 2040.godine

U toku online nastave željeli smo sačuvati učenička sjećanja na period pandemije. Ovaj projekt je u potpunosti rađen u online okruženju. Kreirali smo slike sadašnjeg trenutka i poredi li ih sa slikama prije pandemije (grad, škola). Na zajedničkim online sustretima predstavljali smo gradove iz kojih dolazimo. U ovom međunarodnom projektu čiji su autori Fatima Kličić, nastavnica OŠ "Cazin 1", Cazin i Jelena Kenić, nastavnica OŠ "Dr Dragiša Mišović" , Čačak, Srbija je učestvovalo 14 nastavnika iz Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine. Učenici naše škole koji su učestvovali u projektu su Adna Delija, Amila Muminović, Ejlem Ćirić, Imran Hodžić i Mehmedalija Đipa sa nastavnicom Mirelom Avdibegović

Historija matematike/History of mathematics

Projekat „Historija matematike“ se bavi proučanjem historijske epohe u kojoj su živjeli pojedini naučnici/matematičari koji su dali veliki doprinos matematici kao nauci. Ovaj međunarodni projekat čiji su autori Mirela Avdibegović, nastavnica naše škole i Suzana Jagić, nastavnica OŠ "Ivana Kukuljevića Sakcinskog", Ivanec, Hrvatska, je okupio 32 nastavnika iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Slovenije, Turske i Jermenije. U prejektu su učestvovali učenici devetih razreda: Imran Hodžić, Amila Muminović, Tarik Karaman, Ajla Karup, Ejlem Ćirić, Mehmedalija Đipa, Edna Hamzić, Hamza Karčić, Emina Hrustemović sa nastavnicama Mirelom Avdibegović i Havom Fejzović. Učenici su samostalno ili u parovima istraživali zadate matematičare i odgovarajuće činjenice perioda u kojem su živjeli. Svoje istraživanje su predstaviti svim učesnicima projekta kreiranjem adekvatnih videa i stripa te na taj način prikazali naučnike na zanimljiv i inovativan način, čime će razmijeniti naučeno sa drugarima. Ovaj projekat promoviše radoznalost, istraživanje i kreativan rad korištenjem nekih od web 2.0 alata. Učenicu kroz tri radionice (dvije održane u našoj školi i jedna u Srednjoj ekonomskoj školi) prezentirali svoje radove, igrali kvizove znanja. Pored videa i stripova kreirali su e-knjige, loga, postere, mape uma, dnevnike istraživanja u Padletu, igru puzzle, stripove te web stranice. Zajednički proizvod rada su e-knjiga učeničkih stripova, te e-knjiga aktivnosti u projektu koju su uređivali svi projektni partneri i blog.

Web stranica koju je kreirala Amila Muminović:

Matematika drevnih Grka

Domovini za rođendan

Kroz ovaj projekat će učenici raznih uzrasta iz Švedske i BiH obilježiti Dan državnosti Bosne i Hercegovine. Projekat je autorsko djelo Lejle Hujdur, profesorice Srednje ekonomske škole u Sarajevu i Amele Isanović nastavnice u Språkcentrum, Göteborg, Švedska . U projektu su učestovale nastavnice Semira Fočo i Mirela Avdibegović sa učenicima devetog i sedmog razreda. Realizacija projekta uključuje nekoliko zajedničkih aktivnosti kojima ćemo na kreativan način pristupiti upoznavanju učenika sa svojom domovinom. Kroskurikularni pristup temi će omogućiti kod učenika razvoj kompetencija timskog i istraživačkog rada, vještina prezentiranja i rada u web alatima. 

World Savings Day 2019

Ovaj projekat, čije su autorice Lejla Hujdur, Srednja ekonomska škola, Sarajevo i Julijana Novaković, III gimnazija, Split,  je okupio predškolce, osnovce i srednjoškolce oko ključnog pojma ekonomije – štednje.  Sve projektne aktivnosti će popularizirati štednju među mladima. Saradnja među učenicima će biti postignuta kroz mješovite učeničke timove koji će raditi na pripadnim forumima na TwinSpaceu. Realizovane su onsite radionice o štednji, procentnom i kamatnom računu, (online) radionice o eSigurnosti, uključujući i sigurnost u ePoslovanju, posjete numizmatičkim zbirkama i kreiranje eKnjige o starom novcu, akcije prikupljanja papira i/ili plastike zbog recikliranja, videokonferencija za diseminaciju projektnih aktivnosti, te posjete bankama s ciljem obilježavanja 31.10. – Svjetskog dana štednje. Neke od zajedničkih aktivnosti projektnih partnera škola u Sarajevu možete pregledati na zajedničkoj knjizi:

Applied Mathematical Modeling

Matematičko modeliranje je proces prevođenja stvarne životne situacije na jezik matematike i matematičkog izražavanja. U ovom projektu učenici će se upoznati sa procesima matematičkog modeliranja. Autorice projekta su Sergin Şahinoğullarıgil, İsmail Kulak Anadolu Lisesi, Çukurova/Adana i Tuğba Coşkun, Şehit Fatih Satır Bilim ve Sanat Merkezi, Izmir iz Turske.  Učenici naše škole su dobili zadatak da predlože jednog matematičara kojeg će ostali projektni partneri izučavati i odabrali smo John Von Neummana na čijoj računarskoj arhitekturi rade i današnji računari, pravili prezentacije o njemu. Izučavali smo i matematičare koje su predložili projektni partneri i pravili te prezentovali prezentacije i o njima, čitali odlomke knjige Mathematical Apology. Neke od zabavnih aktivnosti su igra Hanojske kule, kreiranje zajedničkih kalendara, igra Kundoku.

ASTRO - STEM

Projekt Astro-Stem osmišljen je tako da kod učenika stvori svijest o točnim informacijama o astronomiji i svemirskim znanostima. U projektu su učestvovale učenice Ajla Karup, Ejlem Ćirić, Adna Delija sa nastavnicom Mirelom Avdibegović. Učenici će obnoviti svoja znanja o Sunčevom sistemu i planetama, istražit će povijest astronomije. Neke od aktivnosti u projektu: posjeta izložbi u OŠ "Avdo Smajlović" povodom Svjetskog dana svemira 10.10., kreiranje loga i postera korištenjem web alata te glasanje za najbolji logo/poster, kreiranje magazina na temu "What do people need to know to live on Mars?", kreiranje virtuelnih panoa, učešće na online sastancima...

I need a consultant for my career

Cilj projekta je upoznati učenike sa zanimanjima budućnosti. Projekat su porkenule nastavnice iz Turske - Nagehan BAYKAN AFŞAR, Mesleki Eğitim Merkezi, Bornova  i Nilgün AKTAŞ, Antakya Piri Reis Çok Programlı Anadolu Lisesi, Hatay. Kreirali smo blog projekta, zajednički kalendar i kviz o zanimanjima budućnosti:  

The magic of Pi

Cilj ovog projekta je učiniti da djeca shvate čudo u broju pi. Da se učenicima omogući putovanje u čarobni i tajanstveni svijet matematike. Na taj način povećati njihovo interesovanje za matematiku u cjelini. Učesnici projekta: Amila Muminović, Ejlem Ćirić, Ajla Karup, Hamza Karčić, Mehmedalija Đipa sa nastavnicom Mirelom Avdibegović

Logo

Pravljenje narukvica od decimala broja Pi

Poster